måndag 10 november 2014


      Skulle jag kunna tänka mig att försörja min fru?
  
Jag är en singel person har inte gift mig än. Om jag ska gifta mig med någon. Jag vill se vad är bäst för henne. För att vi lever ett långt liv det behövs samma tankar om vi ska klara oss i framtiden. Frågan är skulle jag kunna tänka mig att försörja min fru?

I mitt hemland det är inte vanligt att kvinnor jobbar. De är nästan alltid   hemma med barnen och tar hand om de i  stället att de ska jobba.Det är nästan deras jobb dessutom  ett barn behöver stod av sina föräldrar när männen jobbar så måste vara någon hemma vid barnen. Där finns inte dagis eller någon annan ställe att man kan lämna barnen där tills att de är klart med jobbet. Där för alltid män försörja sin fru.

Å i andra sidan är också en viktig del ekonomen för vårt liv. Om ett lön inte räcker till vårt liv så att bör min fru ska jabba tills vi ska kunna klara oss. Idag har blivit vanligare att kvinnor jobbar och stödja sin man vid ekonomin.

Jag tycker att man kan klar ekonomin det behövs inte att frun ska jobba. För att ett barn behöver hjälpe alltid när de är små. Det är bättre att hon ska stanna hemma för att hem jobbet är också ett jobb. Det behövs också någon ta hand hemmet. 
  

                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar