torsdag 23 oktober 2014


 Dagens diskussion om Zlatans bok från kapitel nio till elva. Vi diskuterade om Zlatans tjej hur hittade han henne, vad tyckte han om hennes still och varför han tyckte om den här tjejen lite speciellt? Dessutom Zlatan relation med den nya tränaren som han haft i Ajax. Och Zlatans hemska bilkörning som han körde över hastighet med en sin pollare. Hans pollare var liv rädd när Zlatan körde 300 med bilen och struntade i trafikljuset. Också vi fick en bedömning mapp av lärare i den mappen vi ska fylla vad vi diskuterade.

Alla hade med sig någonting att säga i diskussionen och vi hade olika åsikter. Exempelvis Sarah  pratade om Zlatans tjej och hon sa de var med varandra men de visste inte riktigt vad de höll på. Zlatan själv tyckte att de är som två kompisar på en vis.

Jag tyckte att Zlatan  var lite löjligt  med den tjejen från början. De sa till varandra en väldigt fullt ord på engelska. Och ingen av de vill vissa att de är intresserad av varandra. Men de ville det att vara ihop synd för de att inte ville vissa sin kärlek till varandra.

 Slutligen jag tyckte det var en bra diskussion men var lite i gruppen men ändå det gick bra. Alla hade olika åsikter och tankar vi diskuterade mycket bra tyckte jag än fåran gången. Också vi fick en bedömnings mapp av lärare det var väldigt bra vi kan se i den mappen vad vi hade hjort i diskussionen. Dessutom den bra för vår läsförståelse tycker jag.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig Najib. Om man är kära borde man kunna visa det för varandra. Det var ju lite löjligt. Du hade mycket att säga denna gång. Det var jätteintressant att följa dina tankar.

    SvaraRadera